środa, 15 czerwca 2011

La Loba

Nie pamiętam już jak to było, że wpadła mi w ręce Biegnąca z Wilkami  Clarissy Pinkoli Estes.
Czytałam zachłannie, La Loba czy La Que Sabe  zainspirowała mnie do namalowania obrazu, nie dała mi spokoju.
La Loba. (…) Ta, Która Wie jest w nas. Kiedy dotykamy autentycznego fundamentu Tej, Która Wie, zaczynamy reagować i działać pod wpływem najgłębszej, integralnej natury.

Myślę obrazami, czytam obrazami, portret La Loby zrodził się w sposób naturalny i bardzo oczywisty:



   Kamila Szadaj "La Loba" technika mieszana na płótnie  ( 275 x 146cm) 2009


Detale:





Podczas zbiorowej wystawy w Krakowie, okazało się, że potrzeba wyobrażenia własnej La Loby pojawiła się nie tylko we mnie. Indi Degardo ( Izabella Pajonk )  sportretowała ją tak:
Izabella Pajonk ( Indi Degardo )
Potem szukałam jej u różnych kobiet:
Amber Crystal

Jaclyn Atkinson

Rebekah Lynn

Steering Fornorth

Vanessa Buldowski

Sieglinde Battley

Niesamowite, jak różnie ją sobie wyobrażamy ...

4 komentarze:

  1. bardzo mi się podoba ta różnorodność
    I bardzo mi się podoba Twój obraz i jeszcze ten rysunek R Lynn
    To mówiłam
    ja
    iwona

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Iwona.
    Mi za to najbardziej podoba się obraz Sieglinde Battley, mimo że nie powiesiłabym go sobie na ścianie bo jest dla mnie zbyt "intensywny" i "zagęszczony"
    K.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wolność, Mądrość. Łączność z naturą. Łączność pokoleń. Intuicja.

    pięknie malujesz:)

    Biegąca z wilkami to jedna z tych książek, do której wracam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za miłe słowo eliane :)

    OdpowiedzUsuń